Real Time Analytics

Livet På En Kant

Saker jag önskar mig

Publicerad 2012-12-19 21:32:00 i Vanlig vardag,

Igår lovade jag att delge listan på saker jag skrivit ner och som jag önskar mig. Ett tag tänkte jag att det skulle kännas fel för att det skulle kännas som ett misslyckande om sakerna inte skulle uppfyllas. Det är ju inget misslyckande. Sakerna kommer när de kommer. Jag insåg idag när jag kopplade in tvn att den bara var ett steg i en annan del av mitt liv också. Den delen är något privat och som bara jag själv vet om, men jag insåg helt plötsligt att även det är på gång.
 

Följande saker skrev jag alltså upp på min lista:

  • Jag vill resa och uppleva samma sak som när jag såg "sjön" i somras. Dessutom vill jag resa med någon som vill samma sak som mig. Resmålet har jag inte bestämt. Jag har faktiskt ingen aning om var jag vill åka.
  • Jag vill bli bjuden på en romantisk weekend. Jag vet ungefär var, men det tänker jag inte tala om. Det måste inte bli precis där jag tänkte mig från början.
  • Jag vill träffa en man som passar in i mitt liv och är som den jag letar.
  • Jag vill att klädförsäljningen ska komma igång och flyta på bra. Jag vill att kläderna ska "sälja sig själv". Jag har även skrivit upp ett kortsiktigt mål. Det är inte riktigt något jag tror på här och nu, men jag ska jobba på saken i morgon i tanken. Ingenting är omöjligt och ni som känner mig vet att jag om någon kan få det omöjliga möjligt!
  • Jag vill ha in pengar på kontot regelbundet. Jag är inte nöjd med att få lön den 25:e och sedan leva på det. Jag vill ha in pengar lite nu och då på mitt konto. Den känslan är mycket bättre.
  • Jag vill bli vän med "honom". Det känns lite dumt att skriva det här, men det skiter jag i. Jag hade skrivit det på listan och jag lovade ju er den. Jag vill vara vän med honom. Jag tycker verkligen om honom som person. Det är så och det kommer inte att ändras, men jag är inte nöjd egentligen att bara se honom ibland. Någon gång lär vi ju stöta ihop med varandra.
  • Jag vill arbeta så att jag själv äger och bestämmer över min tid.
  • En sak jag inte hade skrivit upp är att jag vill åka till Kina. Jag vill åka till Shenzhen och jag vill åka för att köpa in kläder på Yiwu marknad. De är de två ställena jag vill till på min första resa till Kina.
Det var de sakerna jag skrev upp häromkvällen. Självklart har jag en massa andra saker i mitt liv som jag önskar, men det här var listan från veckan.
 
Nu ska jag sova. Imorgon är en ny dag med massor av nya möjligheter. 6 av de 8 punkterna kan faktiskt infrias redan imorgon. Det är nog bara den första och sista som inte känns som att de är en möjlighet just imorgon.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela