Real Time Analytics

Livet På En Kant

Varför är min trut så stor? Glappkäft AB är mitt nya mellannamn.

Publicerad 2012-08-11 20:02:45 i Vanlig vardag,

Jag fattar inte. Jag sökte jobb på Solvalla för ett tag sedan. Häromdagen fick jag ett samtal att jag kunde komma och jobba första gången på onsdag. Jippie! Bra va?

Samtalet fortlöper och jag pratar lite med han som jag ska jobba åt. Det känns bra. Jag bygger upp en bild i mitt huvud där jag jobbar i något restaurang/cafe aktigt. Det ser verkligen bra ut, perfekt liksom. Jag har ca 4-5 som jobbar på samma ställe tillsammans med mig. Kanon liksom. Flera som jag jobbar tillsammans med första gången.
 
Under samtalets gång ställer han ett antal frågor och bla svarar jag att jag kan jobba varsomhelst där det behövs. Han ställer också en fråga om jag kan stå i en bar. Jo, det kan jag väl säger jag, jag gick ju en bartenderutbildning, men det var 11 år sedan och jag kommer inte ihåg så mycket av den(två veckorskurs på Mallis). Nej, nej, svarar han, man kommer snabbt in i det.
 
Jag känner mig happy efter samtalet. Skönt att hitta ett passande extrajobb. Schema skulle komma upp på en sida på nätet. Idag kollade jag den.....
 
 
På schemat står följande: LPEK ska jobba själv i SPORTBAREN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Men hallå, själv i en bar. Holy crap! Andas! Slappna av!

Vet ni det värsta av allt????? Det kommer att vara 2-3 gånger så många mot en vanlig onsdag. Hjälp! Vad hände liksom?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela