Real Time Analytics

Livet På En Kant

♥ Ante ♥ *Bilder*

Publicerad 2011-09-24 21:11:43 i Ante,

Idag red jag stjärnan igen. Stjärnan förstår ni väl nu är Ante. Han är min love. Nathalie var i stallet och skulle rida Olke. Hon var snäll och tog några bilder på mig och Ante när jag precis började. Han tyckte att det var konstigt att han skulle göra något på tiden som vi bara brukar gå runt och lulla på lång tygel. Vanligtvis har jag ett väldigt exakt upplägg på mina ridpass och de ser för det mesta väldigt lika ut. Hästar är vanedjur som vill ha lika rutiner jämt. Just upplägget när jag rider är att det är intensiteten i arbetet som är lika och jag gör liknande övningar i samma ordningsföljd varje gång.

Med Ante har upplägget blivit. Framskrittning först, sedan trav på fyrkanten där jag vill att han går rakställd framåt fram från skänkel till hand och i ganska låg form. När jag är nöjd med det går jag in på en volt och försöker få honom inåtställd med hjälp av yttertygel och innerskänkel. Det gör jag i båda varv och varvar med att rida på fyrkant mellan skänkel och hand rakställd. Sedan tar jag lite skritt. Efter det är det galopp och jag har samma upplägg på galoppen som med traven. Det här har varit upplägget i veckan och jag tror att det kommer att bli samma nästa vecka. När det här sitter fortsätter jag med lite svårare övningar och om jag känner mig själv rätt kommer det att bli lite öppna på voltarbetet som jag lägger till. Vi jobbar lite med att flytta sidvärts ett steg i taget i skrittpauserna just nu också. Tanken där är bara att han ska lära sig gå undan för skänklarna.

Det är så roligt att vara i stallet nu. Jag har dessutom hittat någon som inspirerar mig till att rida igenom och det är också någon jag vill pröva att träna för. Nu vill jag inte skriva något namn eller liknande förrän jag tränat, men jag hoppas verkligen kunna få till något på den fronten snart. Sedan min älskade tränare flyttade har jag inte tränat och jag tappade verkligen sugen. Nu har den äntligen kommit tillbaka och det var flera år sedan jag tyckte det var så här roligt att rida.







Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-09-24 23:12:26

Vad syggt att Ante behåll sin mörkgrå-skimmelfärg! Trodde han skulle bli ljusare. Låter som bra övningar. Hoppas du hittar en bra tränare snart. Var står du nu med hästarna?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela