Real Time Analytics

Livet På En Kant

Tjoho!!!! Nu är jag glad igen.

Publicerad 2011-09-20 21:40:03 i Hästarna,

Idag har det varit en bra dag. Jo, jag vet att den inte varit bra för alla, men för mig har den varit det. Snälla Lisa i stallet har hjälpt mig att fixa så att Norton har fått sko på sin hov där han hade tappsko. Inte nog med det. Hovslagaren insåg att det inte var så bra ställt med skoningen och fixade till även den andra skon. Först var vi inte överens om en grej, eller, rättare sagt lät jag henne göra som hon ansåg för jag hade inget vall eftersom jag inte kunde vara där och peka. När jag senare kom till stallet och var lite bekymrad över att ena hoven skulle vara "fel" kunde jag andas ut då hon ändå gjort det som jag vill att det ska vara. Toppen, vi var alltså överens! =)

Nu står Norton och avlastar det ena benet lite, men det är nog för att det är ovant. Han har haft för hög belastning på det benet innan, men nu avlastar han det benet och det beror nog helt enkelt på att han inte är van vid att ha mindre belastning på det. Han får stå lindad ett tag till så han får lite extra hjälp med stöd.

Ante hade lite ont i ena sidan av ryggen igår och idag var det bättre. Det var bara lite i muskulaturen på ena sidan. Han fick ändå vila för han har varit väldigt duktig i två dagar och kan tänka igenom det vi har gjort. Vila två dagar brukar få hästar att smälta nya saker och sedan sitter det. Får se hur jag gör imorgon. Är det bra väder kanske jag passar på att rida. Fredag kommer också att bli en vilodag för honom för då tänker jag inte åka till stallet faktiskt.



Kommentarer

Postat av: Fanny

Publicerad 2011-09-20 22:49:54

DU glömmer väl inte skriva fotografen? ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela