Real Time Analytics

Livet På En Kant

Det är ok! Ni får vara avundsjuka på mig.

Publicerad 2011-09-28 22:12:19 i Vanlig vardag,

Mitt liv är bara så bra. Jag vet inte mycket om era och faktum är att jag på ett sätt inte bryr mig, men det är ju inte heller riktigt sant. Självklart bryr jag mig om alla er och att ni har det bra. Det jag menade var att jag orkar inte springa och gräva i småskit runt er.

Idag har jag jobbat och meddelade att jag kunde hjälpa till med hästen på lördag. Ni vet, det som gav lite bonus till träningen. Jag har också kollat att det är ok med min chef att jag gör det på min arbetsplats. Först kändes det lite jobbigt att åka dit eftersom jag har middag hemma klockan 17 och måste hinna med mina egna hästar, sedan till min arbestplats, fixa med hästen och sedan hem. Jag tänkte efter lite och insåg att just det att jag gör de grejerna, allihop, det är det som är skillnaden mellan dig och mig. Du hade nog någonstans insett att ekvationen är omöjlig, men i min värld går den ihop. Det är bara att bita ihop. Det som fick mig att bestämma mig för att det var möjligt var när jag tänkte på gångerna jag jobbat åtta timmar, kommit till stallet, gått över till grannen och hämtat hinderparken eftersom vi bara hade sex stöd i vårat ridhus. Hoppat mina tre hästar, vara färdig klockan 22 för att sedan bära tillbaka hinderparken. Jo, jag vet. Det är här någonstans ni inser att jag är galen. Det är ingen hemlighet, men om du tror att du blir bra utan blod, svett, tårar och slit. Då tror du fel!

Idag red jag först Norton och jag kan bara säga att jag nästan hade lust att gråta av lycka. Jag har fått tillbaka den där fantastiska hästen som en gång fanns. Efter skoningen förra veckan har hans vänstra ben bara blivit bättre och bättre. Nu när jag red kände jag att "powerkillen" var tillbaka. Helt fantastiskt!

Sedan red jag Ante och han är också helt fantastisk. Formen har på bara en vecka blivit en miljon gånger stadigare och han arbetar verkligen genom hela kroppen bitvis. Idag red jag mestadels bara rakt fram och försökte bibehålla formen. Jag jobbade lite med ställningen också och han vill gärna göra bananen och gå utåtställd, men jag försöker att bara rätta honom lite och rida på framåt istället. Han fick nya skor idag och det var så skönt för L i stallet tog in honom, städade efter hovis och släppte ut honom igen. Jag behövde inte ens fundera. Jag hann till och med glömma bort att hovslagaren skulle komma idag. Snacka om service! Jag är helnöjd med hästsituationen just nu kan nog inte önska mig något mer på den fronten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela