Real Time Analytics

Livet På En Kant

Ångest när paniken infinner sig....

Publicerad 2011-09-11 17:45:35 i Vanlig vardag,

Jag vet inte om det är tröttheten, eller om det är något annat. Nu när jag satt här vid datorn fick jag värsta paniken över en helt galet sjuk grej. Löljigt egentligen, men paniken infann sig ändå.

Det blev sådan ångestattack att jag bara kände att jag måste fly. Det här fungerar inte. Jag kan inte göra så här. Varför utsätter jag mig för det? Senaste tiden har det varit om och om igen. Idag också tydligen. Det enda jag känner är att jag måste fly. Nu handlar det om en person och senaste gången jag träffade den här personen kände jag hur reserverad jag var och backade så att avståndet konstant var minst en meter. Det var faktiskt obehagligt att vara närmre.

Nu undrar jag lite var ångesten kommer från. Till stor del tror jag på osäkerhet hos mig själv och min rädsla för att vara misslyckad, vilket jag tycker att jag är i det mesta. Sedan beror den nog också på att jag känner att jag hela tiden är på gränsen av att ge mer än jag är beredd att ge. Det gör att jag blir lite rädd. Jag är rädd för att ge mer än jag är beredd att förlora och nu ligger jag på gränsen hela tiden. Sedan blir jag rädd för att göra/vara fel. Då tänker jag mig bara att bara jag är fel, helt enkelt. Sedan att jag ska ha passerat någon form av gräns för hur man ska vara.

Ni förstår. Ibland är det inte lätt att vara jag. Mycket tankar och idéer, som antagligen är helt onödiga att tänka. Nu ska jag gå och lägga mig i soffan en stund isället och hoppas att tvn kanske har något roligt att erbjuda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela