Real Time Analytics

Livet På En Kant

Vson beskriver sin arbetsdag

Publicerad 2011-10-10 22:05:40 i Vovven,

Jag tror inte ni har förstått hur mycket arbete Vson egentligen bidrar med. Vi ska gå igenom en dag på arbetet här nu. I helgen visade vi när han hjälpte till med hö och mockning, men han gör mycket annat också. Här beskriver han med egna ord.


Tidigt på morgonen medans det fortfarande är mörkt, i ottan, kliver vi upp. Senaste dagarna har jag börjat med att väcka matte kl 4. Jag tycker att det verkar vara lagom eftersom hon är så seg ur sängen. Varje dag har jag behövt väcka henne flera gånger. Hon är jätteseg.


Det är roligt att se var vi åker så jag tittar ofta ut och det här är min favorit när det är glas hela vägen på dörren.


Men jag måste också hålla kolla på övriga medpassagerare och som ni ser var bussen tom idag. Ingen annan än oss det är ordning på som är uppe i tid och börjar med dagens arbete. Antar att andras arbete inte är lika viktigt som vårat.


Så här ser det ut när jag åker buss på dagen mellan mina arbetsplatser, ibland går vi, det är toppenkul. Utsikten här var ju inte så rolig bara betongklumpar. Personligen tycker jag mer om stadsbygd eller när vi åker ute på landet.


Jag kan göra flera saker samtidigt här kontroller jag den som rider på ridbanan samtidigt som jag vaktar så att Norton inte går ut.


Det är viktigt att vi arbetar med Nortons hovar. Det gör vi varje dag just nu för han har ett hål vi måste rensa bort lera ur när han kommer in. Det är bra ju längre det hålet kan vara torrt.


Ni ser inte att hon slarvat idag, men det gör jag och Norton är faktiskt lite lerig i ansiktet.


Färdig??? Nej, nej, vi har viktiga saker kvar att göra. Ni är väl inte latarslen?


Här, det är Windys mat, jag vet nog att den hamnade hos Tvista förra gången, aja baja. Förstår ni att det här inte fungerar utan mig. Det blir massor med fel då.


Har du koll på alla nu? Jag har ju talat om vilken hink som ska var.


Inte det? Det här är Moses. Ska jag bokstavera? M-O-S-E-S.

Tänk att det ska behövas en hund till allt!

Kommentarer

Postat av: Eve

Publicerad 2011-10-10 22:23:42

Åh fler inlägg av V-son tycker jag!!! Underbart skrivet och jättekul med bilder :-D

Postat av: Jenny

Publicerad 2011-10-10 22:30:41

Det blir det nog också. Han har varit med i stallet några dagar nu och då blir det mer. Tänk att han gör sådan nytta! =

Han är rolig att fota för det går som inte att misslyckas med det.

Postat av: Stallchefen

Publicerad 2011-10-11 19:16:35

Det är så bra att jag har en vice stallchef i stallet!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela