Real Time Analytics

Livet På En Kant

Kanonbra dag!

Publicerad 2011-10-17 21:29:49 i Vanlig vardag,

Idag har varit en bra dag igen. Jobbet flöt på bra och jag kände mig på ovanligt bra humör och hade bra med energi. Jag var inte ens särskilt trött när jag gick hem.

I stallet hade jag lovat att titta till Musselini och Tortelini för deras stormatte Duty Manager är bortrest och en lillmatte skulle kolla till och fixa till hästarna. Det blev ett litet missförstånd någonstans på vägen så jag fick rycka in och vara stand in på de sista grejerna som behövde göras till dem.

Idag tog jag först ut Ante. Han har blivit helt suverän att rida. Mitt största problem idag var att han blivit så känslig att jag var tvungen att fatta galopp enbart genom att lägga till skänkeln från normalläge och sedan bara flytta höften, men utan att spänna mig i ryggen för då går han bara emot istället. Om jag flyttade skänkeln lite bakåt eller framåt gjorde han bara sidvärtsrörelse.

När jag red Norton tränade jag bara på att andas och försöka hitta ett noll-läge där jag inte bromsar honom hela tiden. Jag lyckades idag sakta av enbart genom att spänna ryggen och det är ett stort framsteg mot för sist jag red honom. Jätteroligt!

Nu måste jag lägga mig för jag sov lite i helgen och jag sov lite hela förra veckan. Det är någon som uppehåller mig på kvällarna.... =) ....och jag tänker inte tala om vem.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela