Real Time Analytics

Livet På En Kant

På gott och ont

Publicerad 2011-03-20 14:48:59 i Tankar om att ha Livet På En Kant,

Det mesta brukar alltid lösa sig som jag har tänkt mig, men det finns en sak som bara inte funkar för mig i dagsläget. Jag fattar inte vad det beror på. Oftast känns det som att det finns en mening med allt, men just nu känns det här helt fel. Det är fel som det är nu och jag ser ingen lösning på problemet heller. Ofta brukar man kunna få en lösning i huvudet och sedan blir det så, men jag ser inte ens den framför mig.

Dessutom har jag ett annat dilemma inom samma område och det kanske är där haken sitter. Vill jag fortsätta eller lägga ner? Jag har haft dippar förut, men nu vet jag inte om jag orkar fortsätta den här gången. Jag vet heller inte hur jag gör om jag ska lägga ner alltihop. Allt känns som att det bara är ett enda stort kaos i huvudet när det handlar om det här. Jag kanske helt enkelt ska ta en paus bara, men då återstår ju frågan: Hur tar man en paus?

Är det meningen att något annat ska hända? Det här kommer att låta helt sjukt, men ibland när jag behöver hjälp inom ett visst område brukar jag be Norton om hjälp, jag vet, jag är knäpp, men han liksom på något sätt löser mina problem med det då. Som en skänk från ovan liksom. Ibland undrar jag om han bär på en förbannelse också, för alla som ägt honom har råkat ut för samma typ av problem. Är det priset man betalar för att äga en sådan häst? Jag vet inte, jag vet ingenting just nu tror jag. Det här blev bara flummigt.

Nu har jag varit tillräckligt flummig här. Jag får nog helt enkelt ta och be Norton om hjälp igen. Han kanske kan hjälpa till även med det här andra problemet. Vi har "pratat" om det förut och jag har en stark känlsa av att jag helt enkelt måste anpassa mig efter hans regler. Om det är något som jag lärt mig under dessa år med djur är det att har dem en åsikt är det bara att anpassa sig. Det känns som att de hittar på djävulskap och sätter käppar i hjulen för en annars.

Det är tur att jag har något att se framemot, men det dröjer några dagar. Det är väl bara att härda ut så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela