Real Time Analytics

Livet På En Kant

Mycket jobb både här och där

Publicerad 2011-03-21 18:09:45 i Tankar om att ha Livet På En Kant,

Jag trodde måndag och tisdag skulle bli glassiga dagar med lite jobb, men icke sa nicke. I morse väntade en liten "överraskning" som innebar rätt tunga dagar istället. Det är väl sånt som händer antar jag.

Grejen var den att för första dagen på länge hade jag ingen lust att gå till bussen för att åka till jobbet i morse. Jag hade liksom ingen lust att åka och jobba riktigt. Det var till och med så att jag tänkte vara lite beräknat vara-korkad och låtsas som att jag trott att jag skulle börja klockan 8 istället för 7, men det gjorde jag naturligtvis inte. Lite stolthet har jag ju ändå.

Det är nästan så att man kan börja fundera på varför jag inte hade lust att jobba idag, men det behöver vi inte grubbla så mycket över. Bara lite. Personligen har jag en idé om det. Idag ringde också personen från mitt andra jobb och ville schemalägga mig lite under våren. Jag verkar uppenbart populär på det stället. Tiderna kommer på mail lite senare. Egentligen ville hon att jag skulle komma och jobba imorgon, men det är helkört faktiskt. Just nu känns det bara som att veckan måste överlevas på flera sätt.

Jag som hade tänkt börja sätta igång med mitt eget hemma-arbete också, men det verkar inte finnas utrymme för det. Helt klart skulle jag behöva en samarbetspartner på det. Jag måste fundera lite över hur jag ska lägga upp det, för det kräver lite arbete och definitivt en bra plan. Jag har fortfarande tid på mig att fixa det, några veckor åtminstone. Synd att dygnet ska ha så få timmar, tänk vad mycket mer man skulle kunna åstadkomma med några timmar till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela