Real Time Analytics

Livet På En Kant

My life fucking sucks - det är något seriöst fel på mig

Publicerad 2011-03-16 21:22:54 i Tankar om att ha Livet På En Kant,

Alltså nu är det så här att jag inte fattar igen, eller jo, jag kanske gör det. Jag ska berätta....

Idag jobbade jag ju då ganska länge och det innebar att bussen jag brukar åka hem hade slutat gå. Jag knallade helt enkelt ner till tåget, kollade på klockan och konstaterar att jag inte behöver stressa för jag lär missa första tåget. Stressa har jag lagt ner sedan några veckor tillbaka. Jag går och filosoferar lite för mig själv, men gick ganska snabbt ändå för när jag går uppför trappen till perrongen kör det första tåget förbi mig. Jag svär väl till lite för mig själv, men tänker att det spelar ingen roll.

Ha, trodde jag, ja! När jag kommer upp och ser på tv-skärmen uppe ser jag att nästa tåg är 20 minuter försenat- WTF! Ska jag sitta på en usel perrong i trettio minuter när jag slitit som ett djur hela dagen. Adrenalinet stiger en del och jag känner mig faktiskt riktigt irriterad en stund. Kunde jag inte ha sprungit bara en bit för att hinna med första tåget. Varför skulle jag vara så förbannades slapp idag. Åhhhh! Ja ja, jag sätter mig på bänken inne och surfar lite på mobilen, men det är ganska tråkigt.

Hungrig är jag ju också. Det är då jag kommer på att jag har en tjuga i fickan och kan gå ut och handla i den där automaten. Av gammal vana måste jag stoppa fingrarna lite diskret i myntreturfacket. Man måste göra det diskret för man känner sig som en fattig lodis. Ni kanske är normala och aldrig har provat, vilket verkar vara troligt för det ligger ALLTID pengar där. Den här gången också, en femma. Åh, vad ska jag välja. Står en stund och funderar och stoppar sedan in min tjuga. Tänker att jag har faktiskt råd att köpa två saker och stoppar i resterand 15 kronor som jag har kvar, inklusive min nyvunna femma.

Tittar lite och trycker sedan in siffrorna för det jag bestämt mig för. Till svar får jag: Lägg i mer pengar! What? Jag la ju inte tre femmor. Kollar igen att alla femmor räknats, men ser inget, provar att slå in siffrorna för min vara igen, men samma svar: Lägg i mer pengar! Vafan. Hmm....den missade väl en femma tänker jag...och väljer en billigare vara..... Lägg i mer pengar, får jag till svar. Jag fattar inte, vad är problemet. Jag stoppade ju i pengar. Står och glor på maskninen, stoppar fingrarna i myntreturfacket och kollar om den skickat dit pengar. Vad är problemet? Jo, det kan jag tala om för er. Inte nog med att tågfanskapet var sent, den fucking jävla maskinen stal mina pengar. Min ofantliga summa av femton kronor stal den jäveln. Vill ni veta hur det känns? Det kan jag tala om. Det är för det första förnedrande att bli rånad av en maskin, för det andra steg summan omgående till att kännas som att det var en miljon och för det fjärde kände jag mig jävligt dum.

Jag tror att det är ett straff från någon högre makt för att jag alltid tar pengar ur myntreturfacket, så gör inte det ni också nu. Bara så ní vet.

Kommentarer

Postat av: Fanny

Publicerad 2011-03-17 06:07:30

Det finns ett nummer på maskinen som man kan ringa och klaga om sånt här. Det gjorde jag en gång och då skickade de hem en kupong så jag kunde handla för de där pengarna senare.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela