Real Time Analytics

Livet På En Kant

Dagens morgontips

Publicerad 2011-03-10 06:27:40 i Tankar om att ha Livet På En Kant,

Ny dag och nya tag. Nu på morgonen skulle jag göra frukost. Jag har nu lärt mig något och tänkte dela med mig av mina erfarenheter till er. För någon dag sedan berättade jag att det är bra att rätt kontakt är i när man ska göra kaffe. Det har jag lärt mig nu och det var den idag.

Jag är ganska morgontrött för er som inte visste det och hjärnan vaknar oftast inte förrän lite senare på dagen. Idag gick jag och plockade fram en massa grejer. Gjorde iordning för att göra en kopp kaffe direkt i koppen. Ställde upp en stekpanna på spisen, satte på plattan, kollade om vattnet kokat upp till kaffet, det hade det inte gjort, fixade med yoghurt, kollade om plattan blivit varm, det hade den inte blivit ännu, kollade vattnet. Men va fan! Om man ska koka kaffe i en vattenkokare räcker det tydligen inte med att man kollar på den och tänker -starta, man måste trycka ner knappen också och 2 om man inte häller vatten i den först torrkokar den och går sönder, tro mig jag har faktiskt provat. Den går inte sönder första gången, men kanske vid tionde ger den upp hoppet.

Efter att jag fixat den här lilla fadäsen med vatten och knapp vänder jag mig, nu faktiskt lite irriterat om till spisen och känner om plattan blivit varm, vilket den naturligtvis inte har blivit varpå jag börjar kolla om jag verkligen satte på den. Men va fan! Jo, nog var plattan på, men själv spisjäveln var ju på OFF.

Jag hoppas nu att ni förstår att dagens morgontips är: 1, häll vatten i vattenkokaren, kolla att kontakten är i och tryck sedan på knappen. 2, När du ska använda spisen, kolla att den inte är helt OFF.

Så, nu ska leva ännu en bra dag och så hörs vi senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela