Real Time Analytics

Livet På En Kant

Usch!

Publicerad 2011-06-22 14:38:12 i Vanlig vardag,

Idag har jag gjort något som jag gruvat mig för länge. Ni vet sådant där som man inte tycker om. Jag har bokat en tid hos tandläkaren. Det blev efter sommaren.

Nu tillhör verkligen tandläkaren något av min stora skräck. Från början var det skräcken för sprutan och jag hade i 20 år lustgas som min enda vän vid besöken. När jag sedan kom på att jag sprutat hästar med en betydligt större och längre kanyl var det inte längre något problem. Då dök nästa upp!

Jag tål inte bedövningen. Har ni hört något så tragiskt? Sagt och gjort ringde jag idag narkoskliniken istället. Mycket bra. Trevliga var dem också. Det är som vana vid tandläkarrädda människor och det är egentligen inte jag. Jag är ju bara rädd för sprutan, eller rättare sagt rädd för hur dålig jag blivit av sprutan. Efter den här sista lilla sjukhusvistelsen har jag ännu mer ångest över att behöva trycka in något gift i min kropp.

Nej, jag tror på det. Narkos har jag klarat förut och borde göra igen. Dessutom är allt färdigt på ett enda tandläkarbesök vilket gör det mycket enklare. Lite stolt är jag över mig själv idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela