Real Time Analytics

Livet På En Kant

Om att tjäna pengar på sin blogg....

Publicerad 2011-06-20 19:52:12 i Vanlig vardag,

Nu skriver inte jag här för att bli multimiljonär eller överhuvudtaget för att tjäna pengar. Jag skriver av den enkla anledningen att jag tycker om att skriva. Dessutom tycker jag om att skriva om roliga saker.

Det bästa för mig att skriva här på bloggen är att jag börjat se ett mönster i mitt tänkade, hur jag mår efter vad jag kommer ihåg och värdesätter varje dag. När jag väljer att skriva om de bra sakerna mår jag mentalt bättre, jag glömmer ganska omgående de dåliga sakerna och min attityd gentemot mitt liv blir mer positiv. Det är anledningen till att jag fortsätter skriva.

Ett plus tänkte jag är om jag få lite extra pengar. Jag har fortfarande inte fått ihop 600:- på de annonser jag tycker känns bäst på min sida. Nu har jag provat lite olika varianter och de som jag inte får så mycket betalt, men är lättast att sköta passar mig bäst. Jag behöver inte fundera någon gång över annonserna utan de byts ut efter vad annonsören tycker passar min typ av inlägg. Skriver jag om dejtande kommer det upp en annons från Mötesplatsen.se och skriver jag något om betala/pengar kommer det något passande till det. Enkelt, bra och passande mig.

Sjlävklart har jag gjort en research gällande annonsering och platsen man ska ha dem på är högt upp på höger sida. Från början la jag in en länk i mina kodmallar så att en annons kom in efter varje inlägg. För ett tag sedan bestämde jag mig för att göra om lite på bloggen och valde då att lägga annonserna upp i högra hörnet istället. Jag kan inte annat än säga att det stämmer: Annonserna under juni månad har hittils blivit 125% högre än fem månader innan tillsammans. Är det inte otroligt? Jag kommer fortfarande inte bli miljonär, men jag är fascinerad över fenomenet. Tänk vad så lite kan göra. Vad är psykologin bakom det hela? Vad gör att människan hellre klickar på den annonsen än den som är mellan inläggen? Jag vet inte. Intressant var det hur som helst och det fascinerar som sagt mig.

Jag har ändå inte så många läsare här. Nog för att antalet läsare ökat drastiskt sedan jag var inne på sjukhuset hör jag ändå inte till någon bloggtopp - tvärtom har jag nog halvlite läsare. Jag vet inte hur mycket andra har och även om jag bara skulle ha en enda läsare skulle jag fortsätta skriva för min egen skull.

SVD DN DN    

Kommentarer

Postat av: Fanny

Publicerad 2011-06-20 21:24:54

Nej nej ingen rea på tränset där inte.. tyvärr..

Böglacket sa jag nog allra mest klart ut att "det här måste jag ju ha, tycker du inte?" haha så det var intressant att du missade det.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela