Real Time Analytics

Livet På En Kant

Livet är hårt ibland

Publicerad 2011-06-08 12:07:40 i Vanlig vardag,

Idag är jag bättre faktiskt. Jag har inte lika ont hela tiden, men jag jag har ju fortfarande tagit citodon och jag är långt ifrån bra. Igår skjutsade Fanny mig till stallet och hjälpte mig där. Jag min dumme fan trodde att jag skulle kunna göra mat och vatten till mina hästar, men att gå ner till hagen en gång och lägga i vattenslangen var nog så jobbigt och jag intog sittläge resten av tiden. Fanny skulle ta mina hästar idag också och det är nog bra.

Idag har jag visserligen suttit uppe lite längre, men jag tror att jag snart måste lägga mig igen. Dessutom har jag ångest i en timme innan jag ska gå på toaletten för det gör så sjukt ont och nu börjar ångesten komma igen. Bara för att göra allt lite värre har jag en konstant smak av medicin i munnen och det smakar inte gott kan jag säga. Det spelar ingen roll om jag äter eller dricker så är smaken kvar hela tiden. Usch! Nej, jag vill nog vara frisk ändå. Nu är det ju ändå bara 13 dagar kvar med penicillin så det är väl bara att räkna ner antar jag. Suck och stön!

Funderar på om man kanske skulle ta och sätta på favoritfilmen. Den är ju trots allt 6 timmar lång och även jag jag sett den trehundratrettielva gånger redan så kan jag lika gärna se den lika många gånger till.

I natt vaknade jag och låg vaken väldigt länge. Sedan drömde jag en helskum dröm, vilket jag faktiskt gjort hela tiden sedan jag blev dålig om jag ska vara ärlig. Det är inte roligt att inte sova på nätterna. Det blir så mycket att fundera på. Jag har nästan tagit ett beslut som jag egentligen inte vill ta, men jag tror att jag måste. Om inte annat för min egen skull. Det värsta är att det inte är det jag vill egentligen, men jag tror verkligen att jag måste. Livet är hårt ibland och tar inte den väg man vill alla gånger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela