Real Time Analytics

Livet På En Kant

Jag hoppas att det kan ge mitt liv och hopp tillbaka

Publicerad 2011-06-24 13:18:50 i Vanlig vardag,

Idag orkar jag inte göra testet som jag tänkte. Om jag nu skulle ha gjort det skulle jag ha gjort det i morse. Däremot har jag gjort en annan intressant sak och jag hoppas att det beslutet kommer att leda till något bra. Verkligen! Jag hoppas att det också kommer att gå min väg och inte jävlas nu. Det här är inget som kommer att hända förrän i höst, men, men. Ibland måste man ligga lite i förväg också. Nu ska jag använda min intelligenta hjärna för att se till att alla bitar faller på plats och att det verkligen blir något.

En annan sak jag också har bestämt mig för är att jag ska hälsa på en kär gammal vän. Jag bestämde mig redan igår, men i morse tog jag det slutliga beslutet. Det är lite konstigt för det är en person jag saknar så mycket. När den personen inte längre är kvar här i min närhet känns det som att jag tappat en del av mitt liv och hopp. Jag vill ha tillbaka det. Det är inte någon form av kärlekshistoria utan det är en kär vän. Inom de närmsta dagarna ska jag ta kontakt och en resa kanske blir i augusti.

Jag hoppas att jag kan få till det. Anledning till att det inte blir förrän i augusti beror på att jag vill veta att jag är 100% frisk innan. Just nu känns allting så meningslöst bara. Jag ser ingen ljusning i någonting någonstans och jag tycker inte längre att det är så roligt med hästarna. Det har som tappat precis allting. Jag vet inte var jag ska hitta tillbaka till glädjen förutom hos den här personen och jag vet att han skulle vilja att jag kom och hälsade på. En del av er vet vem det är nu och ni har antagligen gissat rätt.

Ni förstår också att det kan vara så att det är mer än bara en resa. Jag vill verkligen hitta tillbaka till det där jag en gång hade. Kanske det här är vägen.

Jag har också bestämt mig för att göra en annan resa. En som ingen av er andra, tror jag, skulle komma på att göra. Den kräver planering och det är en hel del jag måste kolla upp innnan. Det är visserligen bara i Spanien, men det kommer att bli en annorlunda resa. Den ligger inom en tre årsperiod tänkte jag. Om inte annat för den mentala uppladdningen.

Nej, nu måste jag duscha och fixa iordning mig. Ska iväg en sväng till stallet och ge hästarna lite mat och sedan blir det, ja, inte paryparty då, men mat och lite annat midsommarfirande.

Glad midsommar på er alla kära vänner!

Kommentarer

Postat av: Ylva Lundstedt

Publicerad 2011-06-29 13:11:29

Goddag! vad trevlig din blogg verkar vara! lär verkligen att läsa lite mer! :) Hoppas du har en rolig helg (:

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela