Real Time Analytics

Livet På En Kant

Ibland kommer livet ikapp en

Publicerad 2011-06-28 12:48:42 i Vanlig vardag,

Det behöver nödvändigtvis inte vara i dålig bemärkelse, vilket de flesta ofta benämner det som. Det kan lika gärna vara i bra. En oväntad överraskning eller något. Jag vet inte. Just nu känns det som att mitt liv kommer ikapp mig tyvärr större delen av det i negativ form.

Det jag tycker är fascinerande är att det är ungefär samma beslut man måste ta när livet kom ikapp mig förut en gång. Lite som en dejá vu upplevelse. Betyder det då att man gjorde fel förra gången? Eller var det bara en träningsomgång? Jag vet inte. Frågan är vilka beslut jag tänker ta den här gången. Det blir nog lite blandat för som ni kanske förstår blev det helt plötsligt mer än ett beslut att ta. Det här kom idag och det är lite av den svarta sidan av mitt liv som kommer ikapp. Samtidigt som det händer en massa bra saker.

Jag börjar verkligen känna att jag måste göra upp med mitt liv också. Det kanske är ett bra tillfälle precis här och nu. Jag vet inte, men det kanske är så. Bara att börja ta tjuren vid hornen och börja i ena änden eller? Det känns bara så jobbigt. Jag får bara hoppas att en av de bra grejerna kommer inom en väldigt snar framtid för det skulle jag verkligen behöva. En uppjämning av det dåliga skulle behövas med att jag fick en del bra också. Det skulle definitivt underlätta för de övriga besluten helt och hållet.

En sak vet jag att jag ska göra annorlunda den här gången för det är något jag inte mådde så bra över. Sättet och beslutet jag tog då. Den här gången blir just det annorlunda. Sättet iaf.

Det kanske är bra att livet kommer ikapp. Nu kanske är en bra tid att göra upp med mitt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela