Real Time Analytics

Livet På En Kant

Det här trodde jag inte om mig själv

Publicerad 2011-07-09 19:16:43 i Vanlig vardag,

Idag har jag gjort något som jag inte trodde att jag skulle göra de närmsta åren. Det är nog nästan så att jag har förutfattade meningar om mig själv. Jag kom hem idag vid klockan 11 halv tolv eller vad den nu var. Sedan satt jag inne en stund och softade, städade lite och allt det är normalt. Nu till det otroliga: Jag har varit ut och plockat rödvinbär. Första gången ever.

Visserligen har jag varit ute och plockat blåbär och så i skogen, men vinbär från en buske - nej, det har aldrig hänt. Dessutom var det ganska behagligt. Till nästa gång ska jag ta med en pall så jag slipper känna mig stelopererad. Min gissning är att nästa gång blir imorgon.

Först tänkte jag ta mina rödvinbär och göra saft av allihop, men sedan kom jag på att det skulle vara grymt gott att göra en krämig sås och äta till den hemgjorda vanlijglassen som jag tänkt göra. Nu räcker nog de här bären till både och, och med tanke på att jag har mer att plocka imorgon lär det definitivt räcka.

Nu ska jag bara hitta receptet på den goda glassen. Den jag gjorde sist var alldeles för söt för min smak. Sedan ska jag också hitta recept på en god rödvinbärssås. Om jag inte hittar någon får jag väl helt enkelt höfta till något. Det kan ju inte vara så svårt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela