Real Time Analytics

Livet På En Kant

Norton gästbloggar!

Publicerad 2011-01-25 11:45:00 i Norton,

Hej!

Det är första gången jag får vara här och skriva. Förstår inte att hon inte förstått att min kompetens skulle behövas här varje dag. Den här första gången vill jag åtminstone ge er listan på mina 5 främsta förmågor/egenskaper. Några negativa kan jag inte komma på att jag har och därför kommer någon sådan lista aldrig att komma upp. Det förstår ni också. Alla som någon gång träffat mig vet att jag är felfri.

1. Jag är Kungen!
Jag vet inte om jag behöver beskriva det närmre. Jag vet om det - Ni vet om det! Vad mer kan begäras liksom.

2. Jag är en fantastisk hopphäst!
Få andra hästar kommer upp i den klass som jag besitter. Alla som någonsin sett mig vet om det.

3. Jag är fantastisk på att lära ut!
Se bara på min lärjunge Anthrax. Igår lyckades han ta in bilbatteriet till el-aggregatet i hagen och han lyckades dessutom snygga till betaltantens jacka. Så mycket dun i den kan hon ju inte behöva vid plusgrader. Jag tycker hon ska vara tacksam för hjälpen. Jag har lärt honom allt han kan.

4. Jag har mycket åsikter och vågar stå för dem!
Ibland säger dem att jag inte ska gå ut en dag. Jag säger - jag ska ut. Enkelt - jag öppnar dörren och promenerar ut ur stallet. En dag var dörren stängd ut och då tyckte jag att det verkar onödigt. Frisk luft är bättre, det var dessutom jättekallt och skönt ute den här dagen. De pratade om vatten fryser och sånt, men jag såg bara att stallet blev mycket fräscht!

5. Jag har ett stort ego och jag vet hur snygg jag är!
Jag ser det som en fördel i mycket. Bla kan man utnyttja det i sammanhang när man behöver smöra för någon.

Som ni ser, jag kan göra listan hur lång som helst. Jag tänkte återkomma här med jämna mellanrum och lägga in lite vettigt. Bloggen kan ju inte bara bestå av en massa skräpinlägg från andra. Den behöver lite klass också, och vem utom mig kan bringa den det?

Jag tänkte be om en spegel i boxen, men jag har inte haft möjlighet ännu. Skulle vara bra om jag kunde kolla mig i spegeln på morgonen innan jag går ut. Jag måste ju se till att frisyren ser bra ut.

Jag återkommer med en bild på mig själv. Måste granska och kolla igenom dem ordentligt så att jag hittar någon som duger åt en Kung som mig. Just det. Höll på att glömma. Fortsättningsvis när jag bloggar kommer det att stå Kung Norton. Bara för att ni inte ska blanda ihop mig med någon annan Norton av lägre klass.

//På återseende, Kungen

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2011-01-25 12:20:38

Jag har träffat honom. ALLT ÄR SANT :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela