Real Time Analytics

Livet På En Kant

Jag säger bara - SL!

Publicerad 2011-02-23 20:30:36 i Tankar om att ha Livet På En Kant,

Idag jobbade jag väldigt länge och jag är ju sedan helgen trött som ett svin. Återhämtningen från den lär dröja ett litet tag till eftersom det blev lite kris på mitt, vi kan kalla det ordinarie, jobb nu i veckan. I morse började jag lite senare eftersom Herr V(vovven) inte kan sitta själv så länge i den nya lägenheten. Tur var väl det eftersom dagen blev lång i övrigt.

Klockan 18 stämplade jag ut, men jag var så sjukligt trött att jag inte orkade gå ner till bussen utan satt kvar på kontoret en timme till. Till slut kom jag iaf iväg och han med tåget som går tjugo över sju. Sätter mig på tåget i godan ro och kommer på att jag måste ringa ett samtal. Ringer samtalet och pratar på som jag alltid gör för att helt plötsligt se att jag precis åker förbi stationshuset vid min station. Men åhhhhh, jag missade att kliva av på min hållplats. Fan vad jobbigt! Håller telefonen i ena handen, inser att jag gjort en pinsamgrej, tänker på den och inser då att jag fortfarande är i telefon och inte kan tänka på det. Hinner tänka - vågar jag säga att jag gjort en pinsam tabbe? Jo jo, min nya grej är ju att säga sådana saker rakt ut. Antar att hela tågvagnen insåg det också.

Det jobbigaste var nog att jag var så trött att jag nästan somnade på tåget. Kliver av på nästa station och går upp på södergående-sidan och väntar de tio minutrarna till det tåget kommer. Alltså, är det inte nog att jobba och vara astrött efter en dag som denna? Måste man också göra sådan här grejer? Tacksamt nog var tågen i tid idag och det blev ingen extravänt på försenat tåg - då hade jag nog dött på kuppen.

Imorgon ska jag fixa en perfekt dag!

Kommentarer

Postat av: Fanny

Publicerad 2011-02-23 21:35:28

Om du vill kan du skylla det på mig ;) det var ju ändå jag som distraherade dig

Postat av: Jenny

Publicerad 2011-02-23 22:11:48

Det var snällt! Jag kanske ska göra det. Jag kan ju inte vara skyldig till alla mina klantigheter(pinsamheter).

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela