Real Time Analytics

Livet På En Kant

Jag måste bara berätta!

Publicerad 2011-02-21 16:51:29 i Tankar om att ha Livet På En Kant,

Eftersom jag har Murphy som min trogne följeslagare varje dag har jag även idag något att berätta.

Ibland undrar jag om jag är korkad på något sätt. Alltså inte korkad i form av att jag har lågt IQ för det vet jag att jag inte är, utan korkad i form av att vara svensk, eller människa eller att bara vara liksom. Som ni kanske läst här på bloggen kör jag moppe i mitt jobb, så även idag.

För att ni ska förstå helheten i det här inlägget måste jag först erkänna en annan sak. Sedan flytten i förra månadsskiftet har det inte funnits någon tvättmaskin i lägenheten. Det innebär ju att det är tvättstuga som gäller. Har man inte tid för tvättstuga innebär det att man heller inte får rena kläder. Jag kan efter erfarenhet säga att även underkläder tar slut på om man inte tvättar. I morse tog jag dock på mig ett par rena och kände lite lycka för ett ögonblick. Jag valde med omsorg bland dessa och tog de snyggaste jag hittade först, mer än så tänkte jag inte.

Iväg till jobbet och började jobba. Ungefär vid 11 tiden satte jag mig på moppen och kör iväg. Redan efter ett par hundra meter känner jag hur de satans trosorna skär upp i arslet. Så sjukt ont det gjorde alltså, men stanna och typ dra loss dem är ju inte att tänka på. Någon kan ju se. Jag vill ju inte vara en stjärtgrävare. Jag tänker iaf att den lilla sväng jag skulle köra först ändå bara skulle ta en halvtimme eller så och när jag kom tillbaka till kontoret kunde jag fixa den lilla detaljen.

Sagt och gjort, in på kontoret och fixar arbetet lite snabbt. Stressad som jag är glömmer jag att fixa detaljen med trosorna. Sätter mig på moppen, kör iväg och igen efter några hundra meter känner jag samma smärta. Hur dum kan man vara egentligen? Ja, ja, jag tänker: Det är ju mest sitta stilla som gäller. Men vadå sitta stilla? Rundan tar ju för guds skull 3,5 timme. Jag sitter på den förbannades moppen, trosorna skär in och fixar inte till det. Allt bara för att jag inte vill vara stjärtgrävare - lyckan över ett par rena trosor - och att jag valde efter utseende och inte funktion. Ja, bara så ni vet. Det är bara jag som sett dessa trosor idag och jag vet inte om utseendet faktiskt duger. Glöm inte heller bort att jag fortfarande har skavsåren kvar på insidan av låren.

EX  EX2 DN     

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela