Real Time Analytics

Livet På En Kant

Hemma från stallet

Publicerad 2011-02-03 21:56:29 i Vanlig vardag,

Antes ben var mycket bättre idag och jag hoppas att det är ännu bättre imorgon. Veterinären sa att svullnaden var över griffelbenet och om han inte blev bättre behöver jag åka in och ta en plåt på benet. Röntgenplåt så klart.

Norton var det sämre med. Han var lös i natt och hade ätit ur en kraftfodertunna. Jag börjar seriöst ha ont i magen för hans nattliga turer. Ska jag bara komma till stallet en dag och behöva ringa nödslakten? Idag var tredje gången han kommit ut och lyckats äta ur en tunna. Ångest kallas det. Jag måste ta mig för att välja bland ett av valen jag kan göra nu. Har inte så mycket att välja på, men något måste jag göra. Hans mage var inte direkt i supertrim, men han verkar ha klarat sig förhållandevis bra ändå.

MB var som vanligt. Hungrig of course, men alla mina tre hästar var väldigt hungriga nu på kvällen. De bokstavligen kastade sig över maten. Roligt var iaf att L var i stallet och hon kände att "fölet" sparkade. Jag missade hela tiden, men jag är ju ett nöto också. I lördags hade jag två jättegulliga tjejer som följde mig till stallet och de stod "åhh, jag kände att den sparkade" som bara småtjejer kan göra och jag tänkte något i stil med idioter - den kan ju inte sparka, men ack så fel jag hade. Måste vara jag som är idioten. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela