Real Time Analytics

Livet På En Kant

Woho! Idag har jag ridit =D

Publicerad 2011-08-01 18:54:27 i Vanlig vardag,

Happy me! Idag lyckades jag ta mig upp på Ante. Han var en större skitstövel och ett ännu större mongo än han brukar vara. Det är tur att jag sytt fast mina ridbyxor i sadeln, eller vänta nu, det har jag ju inte gjort. Satt kvar gjorde jag iaf.

Han bara mongoliserade hela ridturen. Det enda jag kan säga var att jag vann. Traven är ungefär samma som att rida en fet liten tjurig B-ponny med enda skillnad att hästen är 165. Galoppen i vänster varv inledde vi med tre galoppsprång och jag sittandes med händerna uppe himlen för att dra upp huvudet. Höger galopp inledde vi lite annorlunda. Där provade vi isället stillastående galopp. Vi kan för att det ska låta lite finare kalla det galopp-piaff. Det är få förunnat att kunna få prova på den svåra rörelsen.

Jo, just det. Jag kom precis ihåg känslan av traven. Det kändes som att vi gjorde voltstart på Solvalla. Han gick utåtställd och kändes som travhästarna gör när de trycker in hela bogen i volten. Han gjorde små hopp också. Hmm.....han kanske inte skulle ha gått med travhästar när han var liten..... han verkar ha missuppfattat det här med travarbete.

Vi avslutade åtminstone passet med att galoppera framåt utan varje sig bockgalopp eller galopp-piaff. Jag tyckte det fick räcka som krav idag. Den här veckan har jag tänkt försöka rida honom lite mer och då hoppas jag att mongofasonerna kommer att börja avta.

Det här övade vi lite på idag, men huvudet var längre ner.



Jag försökte kompensera genom att få till en sån här form, men det gick sådär idag.

Kommentarer

Postat av: M *

Publicerad 2011-08-03 15:32:16

- fina bilder!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela