Real Time Analytics

Livet På En Kant

Stockholmare vilse i Norrland?

Publicerad 2011-08-13 08:32:12 i Vanlig vardag,

Jag tror att vi måste gå ut med en efterlysning för en 08:a som  befinner sig någonstans i Norrland. Oklart om läget då de enda ledtrådar jag kunde få via personens status på Facebook var att den badade i Bottenviken utanför Alnön. Nu förstår jag om alla ni söder om Gävle inte tycker att det verkar konstigt, men faktum är att den nordligaste delen av Bottenviken befinner sig 65 mil från Alnön. Om det var Alnön i Sundsvall personen menade.

Kan vi ugå från att personen verkar vilse då det är Bottenhavet som ligger utanför Sundsvall? Återigen, ni som kommer söder om Gävle. Skillnaden är väl ungefär som att man skulle säga att "idag har vi badat i Öresund utanför Stockholm." Då kanske även ni förstår att vi kanske måste gå ut med en varning om att en stockholmare är lös.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela