Real Time Analytics

Livet På En Kant

Norton och de 101 nortinerna

Publicerad 2011-08-20 13:09:38 i Vanlig vardag,

Idag var det en och provred Norton. Det kändes riktigt bra. Hon tar Norton för vad han är och lär så småningom även upptäcka att han har 101 nortiner i följe. Nortinerna dyker bara upp ibland.

Exempelvis var det de som kom på att han skulle galoppera ut ur sin box när jag satt och lindade benen medans han åt kraftfoder. Ni som känner Norton vet att om han kommer lös leker vi kom-och-ta-mig-om-du-kan-leken och till slut och med hjälp av en havrehink fick jag tag på honom. Utan havrehinken hade vi lekt än idag.

När jag väl ställt in honom tog jag nästa linda och medan jag vände ryggen till och tog upp den, ja, jag hade ju inte tänkt på att kanske stänga dörren igen, så han tog helt enkelt och tog ännu en galopptur. Den här gången tyckte han att gräset såg gott ut mellan trädgårdsmöblerna och att havrehinken inte var så god trots allt. Ja, ni som känner farbror kan nog tänka er hur det såg ut. Det tog längre tid än gång ett innan han var tillbaka i boxen.

Den här som provade idag tror jag kan uppskatta hans sinne för humor. Det är väl det man kan kalla det för och ha roligt med honom. Han förtjänar det eftersom han är en sådan fantastisk häst. Hon red honom också bra och han kunde arbeta på ett bra sätt.

Hon ska komma tillbaka i veckan och prova igen. Det blir nog bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela