Real Time Analytics

Livet På En Kant

Lita inte på någon

Publicerad 2011-08-24 20:25:28 i Vanlig vardag,

Jag måste återgå till mina principer igen. Det var inte bra att släppa på dem. Jag har varit slarvig och blivit slapp med att följa dem vartefter tiden har gått. Nu är det bara ett som gäller och de här ska jag börja med omgående.

*Lita inte på någon - ingen vill någon annan väl annat än när den behöver något av dig.
*Var paranoid och tro inte gott om någon - människan är inte god av naturen.
*Var alltid misstänksam och se till att kontrollera att allt blir rätt gjort själv.
*Tro inte att någon annan gör något åt dig.
*Sätt dig aldrig så att du blir satt i tacksamhetsskuld. Den går inte att betala tillbaka. Betala med pengar eller gör vad det nu är själv.

Jag tror att det bara var dem, men ni fattar vad jag är ute efter. Ni kanske tycker det är löjligt och det är det nog också, men det här har jag kommit fram till alldeles själv. Det är alltså vad min erfarenhet av andra säger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela