Real Time Analytics

Livet På En Kant

Min sexuella läggning

Publicerad 2011-04-19 22:22:00 i Tankar om att ha Livet På En Kant,

Idag blev en riktigt lång dag. Hovslagaren kom vid klockan tolv och skodde Ante. Det kändes bra. I söndags kändes han ömfotad så hovslagaren var verkligen välkommen. Sedan gjorde jag iordning allt till mina hästar. Ante red jag och Norton tömkörde jag. Efter det tog jag hand om Olke.

Ante verkar vara inne i en dampigare period och ifrågasätter allt vi ska göra. Det krockar dessutom med att jag bestämt mig för att trycka på lite när det gäller honom. Om jag inte börjar få till lite mer utbildning och ridning på honom kommer det nog aldrig att hända något. Det känns lite som nu eller aldrig. Även om han har börjat dampa lite har han gått framåt det lilla som jag ridit honom nu i vår och det är jag glad för. Jag tycker att han har bättre ridbarhet nu. Ett tag kändes han som ett hopplöst fall.

Norton tömkörde jag och det gick nog varken bra eller dåligt. Med tanke på att det var lääänge sedan jag tömkörde gick det nog ändå riktigt bra. Norton ville inte riktigt galoppera. Jag funderade lite över det med att han inte riktigt vill galoppera och jag tror att det har med underlaget att göra. Jag bestämde mig för att rida ut lite mer på honom i fortsättningen istället. Det finns ridvägar som är tillräckligt bra att träna på istället för ridbanan. Ska försöka lägga upp något lämpligt åt gamle mannen.

Sedan red jag Olke också. Det var lite annorlunda mot mina hästar. Hon är både annorlunda byggd och som häst. Det blir helt annorlunda. Men det var roligt. Hon är en himla trevlig häst. Hon är en frieser och det blir en helt annan typ av ridbarhet. Jag förstår att folk vill ha den typen av hästar för det är något annat än ett vanligt "tråkigt" halvblod.

Ja, just det ni ville veta om min sexuella läggning. Ja, alltså jag dras fortfarande till män, precis som jag alltid gjort. =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela