Real Time Analytics

Livet På En Kant

Premiär!!

Publicerad 2011-04-30 20:06:56 i Vanlig vardag,

Idag har det varit premiärdag. Jag har väntat på det här ganska länge och idag, av en slump, blev det så att det blev premiär lite hastigt och lustigt. Först tänkte jag ta med Norton på tur och rida med Karin och Kristina. Karin skulle rida Fannys häst Olke och de skulle rida ut i skogen. Jag tänkte att det kunde vara trevligt för Norton att komma ut med sällskap, men han hade andra idéer. Han tyckte mer att vi först skulle leka leken kom-och-ta-mig-om-du-kan. Vi lekte den en stund, men jag fick liksom inte napp och samtidigt lunkade Ante efter mig så jag ledsnade på dampNorton och tog med mig Ante till stallet i stället. Honom har jag ingen lust att rida över vägen första gången jag var ut i skogen.

Jag gjorde iaf iordning Ante för ridtur och då kom Alex och hennes kusin ut med varsin häst som skulle ut i skogen också. Jag väntade på att de skulle rida iväg, men det blev bara kusinen som skulle rida till slut på Komet och då blev det så att jag hängde på henne i stället.

Ante är väldigt långsam som häst, men ibland glimtar han till och tar små skutt framåt, åt sidan och så. Idag ute gjorde han också det, men jag tycker att han skötte sig riktigt bra. Vi träffade också på en cyklist. Det är lite lagom med en för innan kom de i stora grupper och jag hade lite ångest för att de skulle komma bakifrån den lilla biten vi behöver rida längs med vägen. De är så många och då brukar hästarna hinna blir rädda och där har man som ingenstans att ta vägen.

I skogen blev det lite trav, Kometen var betydligt snabbare, travhästar har som en helt annan aktion i trav än en ridhäst så det blev lite galopp för Ante också för även om Kometen travade sakta var det som speedytrav för oss. Ante skötte sig riktigt bra hela lilla ridturen.

Jag gjorde rent alla mina lädersaker idag för jag får sådan ångest när de börjar bli så smutsiga som mina hunnit bli nu. Det är inte lika roligt att rida i smutsiga och fula saker. Det är bara så, sedan kan ni säga vad ni vill.

Norton fick ju helt enkelt vila idag. Jag tyckte att han talade om det för mig. Imorgon ska jag börja mocka ur hagen. Jag är som sist med det nu för alla andra har nästan mockat ur sina hagar helt och jag har inte ens börjat.

Nu är det middagsdags och det blir en god köttbit.

Kommentarer

Postat av: Fanny

Publicerad 2011-05-01 17:48:46

YEY! Grattis!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela