Real Time Analytics

Livet På En Kant

Min dag i övrigt

Publicerad 2011-04-04 21:34:22 i Vanlig vardag,

Jag ska skriva lite om dagen tänkte jag.

Idag hade jag besök av hovslagaren. Det är en av mina stora ångestgrejer sedan jag skaffade Norton för x antal år sedan. Jag är så sjukt rädd att de ska sko Norton fel eftersom han har en hov som inte växer som den ska. Den här hovslagaren skodde rätt, eller han frågade till och med hur hästen brukar vara, eller se ut. Helt otroligt!!!! Han berättade också något nytt som jag inte visste om den "felande" hoven och jag är mer än nöjd kan jag säga.

När jag sedan mockade åt hästarna släppte jag dem på ridbanan och Wow! Vilket schvung Norton hade. Hans trav var, hur det nu än är möjligt, tio gånger bättre. Alltså jag fattar inte, men jag är mer än nöjd! Inget behöva fixa till i eferhand och inget annat sånt tjabbel. Perfekt! Och sist men inte minst. Jag kanske slipper ha ångest över att hovslagare ska komma ut och sko. Hovslagaren kommer tillbaka till Ante och då kommer han också att ha tiptop hovar. Det behövs på honom eftersom han är en coming star.

Sedan satt jag och segade en bra stund, men det var innan mockningen och snackade lite med Sara och Carro. Det är så trevligt med stallsnack som inte är skitsnack. Imorgon ska jag rida med Sara tror jag att vi kanske bestämde. På jobbet fick jag stressa som en galning, men prick på minuten hann jag. Det var bara det att i samma sekund som jag insåg att jag hunnit kom jag på att jag glömt att ta ut pengar till hovslagaren. Jaja, jag hade räknat ut att om jag stannade och tog ut pengar kunde jag hoppa på nästa tåg. Springa till bussen och ta den till stallet och hinna i tid.

När jag tagit ut pengar ser jag att tåget naturligtvis var sent. Suck! Tur att hovslagaren ringde och sa att han skulle bli sen. Det var bara att knalla och gå till stallet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela