Real Time Analytics

Livet På En Kant

Jag ska vara ärlig

Publicerad 2011-04-18 16:56:07 i Hästarna,

Nu ska jag och Vovven strax åka till stallet. Jag hade tänkt åka direkt till stallet idag, men hunden skulle med så det blir att han får följa med istället.

Idag har jag jobbat och jag ska vara ärlig. Det var faktiskt inte roligt. Det var väl inte tråkigt heller, men det är verkligen avgörande vilka man jobbar med. Dessutom tycker jag fortfarande inte om när man pratar om dem som inte är där just då. Jag är bara uppbokad den här veckan så jag kan ju bestämma efter det hur mycket jag vill arbeta där. Själva arbetet är det inget större fel på, men det är jobbigt att jobba med lite halvbittra människor. Faktum är att jag känner att jag gjort det tillräckligt det senaste åren.

Idag blir det bara Norton som blir riden. Ante får vila eftersom han var ömfotad igår och hovslagaren kommer ändå imorgon. Jag ska försöka göra upp en plan över hur jag ska rida i veckan. De dagar som är tomma fyller jag i sen. Jag har heller inte bestämt om det blir vila fredag eller lördag. Fredag jobbar jag ganska sent och lördag ska jag bort på påskmiddag.

Måndag: Norton ut eller ridbanan Ante vila
Tisdag: Norton ut eller ridbanan Ante ridbanan
Onsdag:
Torsdag: Norton  Ante
Fredag: Det blir vila fredag eller lördag för båda hästarna då jag ska göra annat.
Lördag:
Söndag: Hoppning med minst en av hästarna

Sedan får jag se hur schemat håller. Det kanske blir lite justering. Jag hade också tänkt lägga in tömkörning någon dag för Norton.

Jag har fått paketet jag beställde förra veckan. Nu hoppas vi att det kommer att hjälpa och att jag inte kommer att känna mig så trött i fortsättningen. På senare tid har det visserligen varit mer och mer sällan som jag känt mig trött, men jag vill aldrig göra det. Jag hoppas verkligen att det här ska ge den sista lilla puffen för att ligga på topp jämt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela