Real Time Analytics

Livet På En Kant

Ångesten!

Publicerad 2011-04-01 21:36:37 i Tankar om att ha Livet På En Kant,

Jag har haft ångest idag också. Det är förjävligt. Nu börjar jag undra vem som uppfunnit ångesten. Den borde utrotas en gång för alla. Nu vet jag inte varför jag hade ångest och jag har börjat strunta i den. Jag kanske är schizofren eller något. Jag vet inte och ärligt talat vet jag inte om jag orkar bry mig längre. Den verkar uppstå lika lätt som vissa människor snackar skit om andra. Lika bra att bota dem med samma medel. Skita i helvetet! Så, då var det avklarat - no more ångest för min del.

Idag har jag och V gått till stallet. Det var väldigt välgörande för själen. Både promenaden dit och att vara i stallet. Jag är så himla nöjd med mina nyfunna stallvänner. Hästarna var på jättebra humör och Vson blev jätteglad av att vara där. Alltihop blev en win-win situation.

För första gången på länge känner jag mig fysiskt trött. Jag tycker om känslan. Det känns som att man är färdig med något då. Idag har jag nytt rekord på min stegräknare och det är 16830. I morse var den lite knepig och räknade inte riktigt. Ibland vinklar den sig på vissa byxor att den slutar räkna. Jag är ändå nöjd med resultatet. Stegräknaren har legat i träda ganska länge, men nu har jag använt den nästan varje dag i snart en vecka. Hyfsat nöjd. Tänkte att jag skulle kolla ett tag hur långt jag går varje dag och sedan se till att ha ett mål varje dag. Problemet med mig är att jag inte har någon gråskala, allt är svart eller vitt. Det brukar innebära att jag får någon inre press och blir lite mer åt det maniska hållet. Jag blir liksom lite besatt av det jag gör. Det här är faktiskt en sida av mig själv som jag är lite rädd för. Egentligen kanske jag skulle vända det till något positivt och inte se det som en negativ egenskap. Just nu kan jag inte komma på i något sammanhang det skulle vara bra, men det löser sig det också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela