Real Time Analytics

Livet På En Kant

Ante är lite knäpp faktiskt

Publicerad 2010-12-30 18:43:54 i Ante,

Idag har jag mått lite bättre och magsjukan börjar gå över. Jag var hemma från jobbet idag också eftersom jag inte var helt ok igår.

Ante fick ett litet motionspass idag. Sedan tidigare har jag lärt mig att det inte är någon idé att rida honom om han vilat dagen innan och det har han naturligtvis gjort eftersom jag var sjuk. Han inledde dagen med att få spelet på vägen in. Norton kom på när jag tog in dem, jag tar dem samtidigt, att han skulle leka med hunden. Hunden svarade naturligtvis att -lek, det är jag alltid på- och sprang som en galning runt hästarna och sedan var cirkusen igång. När jag väl fått stopp på Norton vänder jag mig om mot Ante som då bara står på två ben istället för fyra och det kändes lite sådär faktiskt. Ante är inte den jag litar på sedan han sparkade mig för en månad sedan.

Det var ungefär i det här läget som jag insåg att jag måste motionera Ante-knäppgök idag även fast mina tår redan var små frusna prinskorvar. Sagt och gjort, på med sadel, träns och benskydd och ut på ridbanan för longering. Om jag ska vara ärlig var det mest springa runt runt och inte så mycket longering, men det var välbehövligt. Hästen blev nöjd och sov sedan på gången medan jag klädde av honom.

Innan jag åkte hem tittade jag in till Norton och fick dåligt samvete. Han borde också ha fått motion, men han får vänta till imorgon. Då ska jag rida båda två. Jag har redan kollat vädret och just nu ser det ut att vara vettig ridtemperatur ute då.

Blev ingen bild idag så jag delar med mig av en gammal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela