Real Time Analytics

Livet På En Kant

Snabbaste ridturen ever

Publicerad 2015-03-12 07:11:00 i Vanlig vardag,

Igår mellan arbetspassen speedade jag upp till stallet och red Ante. Jag tror att det blev snabbaste ridpasset ever. Han börjar iaf kännas finare. Dessutom syns det på honom redan efter två veckor med bra förutsättningar för träning. Snart kommer han behöva något kraftfoder. Han såg ju ut som en svullen julgris när vi flyttade. 
Det är verkligen ingen jättelätt häst att rida. Igår var det två andra hästar i ridhuset och han hade lätt kunnat få ett psykbryt i början. Sedan har man inte så stora marginaler att göra saker. Trycker man på för mycket byter han galopp eller så blir det korsgalopp. I traven råkar jag ibland få till en ordentligt ökning av påskjutet, men då hamnar vi istället i otakt till varandra. Haha! Man får inte ens vara för bra. 
Kvaliteten på ridpasset blir iaf bättre och bättre. Jag är väldigt nöjd. Snart är det väl dags att börja träna på riktigt för tränare. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela