Real Time Analytics

Livet På En Kant

Happy day! Motionerat 3 hästar

Publicerad 2013-09-11 16:42:00 i Vanlig vardag,

Jag trodde aldrig att jag skulle orka igen, men idag blev det sanning. Jag har orkat rida 2 hästar och longerat den tredje. Fatta vilken total lycka och framgång. Det känns som en seger mot mig själv.
 
I morse började jag med Ante. Jag hann inte rida så länge för veterinären kom mycket tidigare än hon sagt. Han gick iaf bättre även idag på eggbettet. Han kändes även mjukare när jag red. Det blev ganska mycket arbete i skritt först och det är det jag kommer att arbeta med under veckan nu när han fått vaccin.
 
Efter jag släppt ut honom var det Hoppans tur. Min tanke var att fortsätta med lite arbete över cavalettibommarna. Det gick inte idag. Hon var extremt uppkäftig och faktiskt lite dum. Jag vet varför. Hon har fått 1/2 kg havre i två dagar. No more havre för den lilla damen. Idag ligger det 1/5 kg korn i hennes krubba istället. Eftersom hon själv ödslade så mycket energi på att muppa runt och byta varv var hon helt svettig och slut efter vårat  lilla pass.
 
Sist tog jag ut Norton. Lat som jag är orkade jag inte byta bett från det att jag ridit Ante. Det blev spännande. Jag har aldrig tidigare varit med om att en häst både krullat ihop sig och bitit sig fast samtidigt. Fascinerande! Efter 1 varv i trav gick jag in och bytte bett på mupphästen. Jag tog det jag alltid rider honom på. Mitt superbett. Det absolut bästa bettet jag har. Ett tredelat som låser sig så att det blir som ett rakt bett. Skitdyrt, typ 500:- för ett vanligt tränsbett, men för mig har det blivit ovärderligt.

Lite svårt att hitta i butik, men jag hittade det här: http://www.riderscorner.se/product.html/pessoa-3-delat-magic-system. Där står det även lite om det. Här kostade det till och med 559:-, men jag lovar att om jag tappade mitt skulle jag omgående köpa ett nytt. Helt överlägset!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela