Real Time Analytics

Livet På En Kant

Detta med CV

Publicerad 2013-10-25 10:16:02 i Vanlig vardag,

Jag har precis suttit och skrivit ett CV. Naturligtvis fick jag genast funderingar angående det här. Vad är det egentligen som avgör om jag blir kallad till intervju och får jobbet? Jag ska formulera om det en anings till. Det behövs om jag vill söka fler jobb. Jag var rätt nöjd med ena delen. Nu när jag sitter här och funderar fick jag upp en bild av hur jag önskar att det ska se ut.
 
Det här kommer att bli skitbra. Är det NÅGOT jag ÄR bra på är det att skriva presentationer. Det är sällan jag fått annat än högsta betyg på dem.
Mina fördelar är:

  • Jag är duktig på att formulera mig med skrivande text.
  • Jag är grym på att skriva text som även en mindre begåvad/någon som kan språket lite sämre kan förstå.
  • Jag är grym på att hitta rätt information för att få fram en bra helhetsbild.
  • Jag vet exakt hur mycket/lite text som behövs för att framför budskapet.
Jag borde kanske ha blivit journalist istället, men nu är jag inte det och jag har inte för avsikt att bli det heller.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela