Real Time Analytics

Livet På En Kant

Sena kvällar och den hemliga kuren till hästarna

Publicerad 2013-12-16 17:18:00 i Hästarna,

Nu är det dags att vända på dygnet igen!

Ett bra tag framöver är jag inbokad dagtid på arbete. Jag har ju haft softa förmiddagar nu under oktober och november då jag i princip bara jobbat kvällar. Nu är det dags att vända på steken igen.
 
Idag är första dagen som jag kör "senpass" i stallet. Det blev mer än 8 timmars arbete idag och därför kom jag inte hem förrän nu. Det blir en hel del annat planerande eftersom jag vill att det ska vara smidigt att släppa ut hästarna på morgonen också.
Ikväll ska jag iaf motionera Ante och Simpan. MB får vila och Hoppan blev det lite stiltje på gällande utbildningen. Hon var liksom färdig att sitta på, men det fattades någon bra person som kan hålla i när jag ska kliva upp. Simpan börjar också se bättre ut nu. Han har börjat få ett helt annat rörelsemönster. Jag ska kolla honom lite extra ikväll. Dunderkuren heter gröngröt och är en grön smörja i en burk som jag har. Den är väldigt kraftig och Ante blev bra i knäna efter att jag smörjt på 3 gånger med geggan. Värsta mirakelklägget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela