Real Time Analytics

Livet På En Kant

Jag måste tydligen vara tydligare

Publicerad 2012-03-03 22:38:24 i Tvåbenade problem,

Jag pratade med en idag och den personen förstod inte mina inlägg. Nu menar jag inte inläggen där jag skriver om typ Ante utan de här mansproblemsinläggen. Ok, om en kvinna, som det här då var inte förstod. Hur fan ska en man klara det? Som vi alla vet klarar män bara av direkt, rak och klar kommunikation. Ett exempel:

Kvinnan sitter vid bordet och säger: Mjölken räcker inte till kaffet. Mannen fattar inte att det betydera att han ska hämta mjölk. Hon skulle istället ha sagt. Hämta mjölken, den är slut. Direkt och tydligt. Jag är definitivt den förstnämnda i det här sammanhanget och när som sagt inte ens en av kvinnligt kön förstår. Hur ska jag då en man kunna fatta?

I ett inlägg tidigare idag skrev jag om en man. Jag skrev i början "för att det inte ska bli några missförstånd kallar vi den A". Det betyder att personen i fråga heter något som börjar på A.

Jag träffade ju A för ganska länge sedan och från mitt perspektiv sett känns det som att allt blev så fel. Det kanske är så att allt skulle ha varit jättefel och han var någon jag tyckte riktigt illa om- Det kanske liksom hade varit bättre. Nu blev det inte så. Istället var det en massa annat som blev fel.

Jag vet inte mer vad jag ska skriva ikväll. jag får nog helt enkelt ta och fortsätta imorgon. Nu är jag trött och vill sova.

Bilderna på Ante får ni imorgon till frukost. Det kanske blir en liten fortsättning på det här också.

Eller det jag egentligen vill komma till är att jag vill träffa den här A igen, men efter att han inte visat något större intresse vid mina senaste tafatta försök till kontakt är det ändra upp till honom, nu känns det naturligtvis som att om han inte nappar på kontaktförsöken är intresserad av vidare kontakt med mig, eller så blir det inget. Jag har som inget mer att ge på den fronten. Dessutom bits jag inte.
Ni får nog ändå lite mer av det här ämnet imorgon. Det brukar ju bli lite sammanhängande inlägg efter varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela