Real Time Analytics

Livet På En Kant

Stallet nästa

Publicerad 2012-02-19 09:29:38 i Vanlig vardag,

Är precis på väg ner till stallet. Idag blir det ridning av båda hästarna. Tanken idag var egentligen att rida ut, men den ena jobbar idag och sedan tappade Ante en sko i fredags. Känns lite dumt att rida ut utan sko när det har snöregnat på snön. Det blir liksom is då.

Det blir istället ridning i ridhuset med Ante. Jag hörde att de har någon tömkörning där idag, men det är bra miljöträning att det händer andra saker runt omkring. Igår skrittade vi nära ett hinder där en hoppade. Jag kom på att det är bra träning inför kommande framhoppningar. Nästa gång ska jag skritta mellan väggen och hindret där det blir lite trångt. Igår hade vi även spännnande när det rasade snö från taket. Han blev lite stressad först, men efter en stund brydde han sig inte öht. Perfekt, jag lyckades!! Innan red jag på Norton när det rasade och han funderade inte ens på att det hände något. Hihi, gammal och rutinerad. Han var dessutom fullt upptagen med att glänsa för publiken och hade inte tid att fjanta runt.

Norton, jag och Vson tar nog en tur i sommarhagen idag igen och ser om vi kan hitta den borttappade bootsen. Jobbigt att tappa den ute. Det är dessutom de enda bra jag har just nu. Hoppas att den inte snöade över igår bara.

Nej, nu ska jag ta och gå. Update to come när jag kommer upp igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela