Real Time Analytics

Livet På En Kant

Ni som vet hur arg jag kan bli

Publicerad 2012-12-05 21:35:00 i Vanlig vardag,

Snart är måttet rågat. Vad är problemet? Om min hund sprunigt fram till grannens hund 5 ggr på mindre än en vecka skulle jag skämmas ögonen av mig. Speciellt eftersom denna granne (jag) inte kan ta någon annan väg hem än förbi deras hus. Det har ALLTID sin hund lös. Två av gångerna den senaste veckan har den dessutom varit utan uppsyn. En gång stod den som släppt ut hunden inne och den andra gången var tjejen x antal meter bort och hunden var bakom ett vägkrön utan uppsikt. Vad är problemet? Vad ska jag göra? Jag trodde att man fattade gång - 2. Personligen skulle jag skämts som en gris gång ett.

Nu är det här inte de enda gångerna det hänt. Jag kommer på 3 ggr till rakt av OCH jag vill poängtera att min hund skött sig exemplarsikt, men vad händer nu när det är snö? Om jag råkar stå på en isfläck?
Jag är SÅ JÄVLA FÖRBANNAD, men just nu vet jag inte vad jag ska göra. Ska jag prata med denna mespropp till människa som ringer hem sin pv så fort det är något? Kan de inte ta lite ansvar som vuxna (?) människor? Är de korkade på något vis som inte fattar? Vad rättfärdigar att deras hund beter sig som ett svin gång på gång?
 
De vet ju trots allt att min hund biter deras om den kommer för nära. Vad fan ska jag göra?
 
Jag har dessutom div andra saker att anmärka om man ska tala om djurhållning gällande hur deras hund har det. Jag tycker INTE att jag är en känslig person och jag kan blunda för mycket, men jag kan säga att jag haft lust att gråta flertalet gånger. Jag har hoppats på att jag skulle ha fel, men när inga spår syns i snön och man vet att morgonpromenaden(spår i snön) var ca 100m och nästa promenad inte blivit för hunden förrän kl 15 då är det fan illa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela