Real Time Analytics

Livet På En Kant

Fler läsare på bloggen

Publicerad 2011-07-05 10:37:54 i Vanlig vardag,

Jag kollade precis hur många läsare jag haft de senaste 30 dagarna i min statistik och konstaterade att jag har slagit nytt rekord. Kul! Jag hade satt upp det som ett mål för ett tag sedan och nu har jag fått till det. Jag har nog inte fått så många nya läsare utan det är nog bara det att de "gamla" läst mer frekvent.

Under tiden jag var inne på sjukhuset dubblade jag nästan läsarantalet och det har spelat in ganska mycket det också.

Jag har ändå kollat lite och för att bara ha skrivit i ungefär ett halvår har jag ändå väldigt många läsare jämfört med vad många andra bloggare som skrivit längre har. Nu har jag inte heller gjort reklam för min blogg på andra ställen då jag känner att jag ändå bara skriver för mig själv och mina närmsta. Ändå kommer det andra och läser och jag har ingen aning om varifrån de dyker upp eller hittar min blogg.

Nu ska jag satsa mot nästa mål. Det är två saker man kan mäta och det ena är unika besökare och det andra är antalet sidvisningar. För att nå målet antal besökare per dag behöver jag bara öka antalet läsare med sju stycken per dag för att nå det. Sidvisningarna behöver jag bara öka med i snitt tre per dag. Det är inte så mycket egentligen, men om man betänker att min enda reklam är att jag skriver blogginlägg som andra jag känner ska gå in och läsa blir det ändå en del. Dessutom är det juli och folk åker på semester och (förhoppningsvis) ägnar sig åt annat än att läsa min blogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela