Real Time Analytics

Livet På En Kant

Mode blogg á la Jenny

Publicerad 2011-01-17 22:24:54 i Vanlig vardag,

Ingen blogg utan mode. Därför kommer även ett bidrag från min sida sett. Om jag ska vara ärlig gick jag in på Dn´s hemsida i hopp om att hitta något seriöst och aktuellt att blogg om. Tyvärr, som ni kanske har märkt är min hjärna funtad på annat och tjollavips. Nu blir det modebloggande. Jag är inte det minsta intresserad av modebloggande. Det kan jag erkänna och jag har aldrig varit inne på Blondinbellas sida. Kläder och klädesmärken i vanliga livet däremot, det intresserar mig, men inte bloggandet om det. Nu gick jag iaf in på DN´s sida och hittade ett modereportage jag inte kunde låta bli att öppna:

Nordiska visar mäns badkläder

Jag menar, vem kan inte motstå rubriken? Sagt och gjort. Jag har nu läst hela artikeln och jag är helt mållös.

Tarzanbadbyxan - "omåttligt populär efter Johnny Weissmüllers rolltolkning".
Jag säger bara vilken tur att det inte stod John Holmes.

Kandidatbyxan - "en rejäl byxa i grov vit bomull med röda revärer och sydda knappar. Byxorna, som syddes både för hand och på symaskin, användes av simskoleelever som klarat simkandidaten."
Här vet jag inte riktigt vad jag ska säga, men jag kan ju se det röd-vita framför mig och efter att John Holmes deltog innan tänker jag ju inte på badbyxor kan jag ju säga.

Magisterbadbyxan - "betydligt snävare skuren, lite mer åt Tarzanbrallanhållet, men enfärgade röda och lite blekta. Den modellen fanns att låna eller hyra för den som gått till badhuset utan egna badkläder."
Låna - hyra, vadå, one size fits all, eller?

Och sist, men inte minst. Känn bara på namnet!

McGregors Swim ’n’ play-shorts - "De gjordes av jacquardvävd ylletrikå. Ett decennium senare gjorde nylonet sin entré och nylonbadbyxan i midjemodell blev en fantastisk hit"
Seriöst, ni fattar vilken modell va´? Töntmodellen - i ylletrikå. Ha ha ha, jag dör! Ylletrikå - bada - vatten. Det kan inte vara någon trevlig upplevelse. Ylle kliar ju dessutom. Jag hoppas att dessa även hade ficka för eventuellt spel "innanför brallan". Är det därifrån namnet kommer Swim´n´ play.

Här kommer då beviset på yllebadbyxans icke bekvämligheter:

"...klibbade den inte fast på kroppen som yllebadbyxorna, säger hon och betonar att det vid förra sekelskiftets gemensamhetsbad var hel baddräkt som gällde för både män och kvinnor."

Jag hoppas den hela baddräkten inte var i ylle den också. Det om inte annat lär ju ha klibbat sig fast.


my-wardrobe.com - AW 2010 womens 468x60

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela