Real Time Analytics

Livet På En Kant

Sista dagen i stallet

Publicerad 2014-05-31 10:11:53 i Vanlig vardag,

Usch! Lite sorgligt känns det trots allt, men lättnaden är fortfarande större.

Idag står på listan över att göra följande


*mocka hagarna
*städa ur sista boxen
*köra sopor
*lämna iväg sista halmen som ligger i boxen som ska skrubbas

Det var nog typ allt. Den största vinnaren i det här med min flytt och gällande saker är nog min mamma. Hennes kolonilott lär vara full med blomkrukor, hon fick soptunnan, skottkärra, vattenslang, ja, jag kan inte för räkna upp allt.

Det skönaste för mig har varit att för första gången på snart 2,5 år att kunna sova utan att behöva kliva upp för att släppa ut hästar. Det har hänt ett fåtal gånger, men nu har jag kunnat göra det mer än en dag.

Lägenheten är nästa projekt, men jag har fått hjälp. Idag när jag öppnade skåpet där mina tallrikar stått var det tomt. Jag var lite less på mitt gråa porslin. Regeln gällande möbler och andra ting från hemmet är: Inget som är köpt på IKEA ska köras över halva jordklotet. Jag packar saker med affektionsvärde och det är det jag tar med mig.
Det känns som ett ordentligt avbrott, men ni förstår nog hur jag tänker. Jag tror på det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela