Real Time Analytics

Livet På En Kant

Ingen motionering alls av hästarna idag =(

Publicerad 2013-09-15 21:10:34 i Vanlig vardag,

Det blev ingen motionering alls av hästarna idag. =( Precis när jag var färdigt med mockningen och skulle börja med resten kom det värsta regnet så jag tog in alla hästarna i stallet. Det var inte alls något roligt. Ridhuskort känns som en bra idé sedan. Det finns bara en hake på den, eller egentligen två. För att jag skulle få utnyttja ridhuset skulle kostnaden bli 1300:-. 700:- är "startavgift" för häst nummer ett. Häst nr 2 kostar 300 och även nästa. Det känns som sjukt jävla dyrt. När det sedan inte ens är särskilt bra underlag efter vad jag har hört känns det ännu mer meningslöst. Sist jag red i ridhuset var det typ katastrof och Ante höll på att stupa rakt in ridhusväggen. Dessutom snubblade han konstant. Allt berodde på det väldigt ojämna underlaget. Innan jag bestämmer mig ska jag göra en liten research. Det finns ju ett ridhus till på ridavstånd med superunderlag. Kanske är det bättre att betala där, om än per gång. Jag ska se vad jag kan hitta på. Tänk om kostnaden där skulle vara 500 per ryttare. Det skulle ju vara toppen. 
 
Nej, nu ska jag se på min program på SVT Play först Land girls och sedan The Paradise. Sistnämnda är min favorit. Land girls ser jag typ bara på för att jag började och tycker om serier från krigstiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela