Real Time Analytics

Livet På En Kant

Vad är meningen med att ha häst? *hoppfilm på Simon*

Publicerad 2015-05-10 23:08:34 i Hästarna, Simon,

Idag lade jag ut annons på Simon. "Det är bara onödigt att ha en häst inte går att rida." Den kommentaren har jag hört många gånger senaste tiden. Jag bestämde mig för någon dag sedan att jag skulle lägga ut en annons. Det kändes fel och jag bestämde mig för att skita i det. Idag slog det mig igen. Jag bestämde mig och la ut annons på 3 ställen. Det kändes ganska bra faktiskt. Jag såg hur olycklig han var. Jag talade om det för honom och ja, jag är blödig. Jag tycker om honom och vi har roligt. Vi har roligt och vi tycker om att jobba tillsammans. Jag vet att han kommer att gå att rida. När det känns rätt. 

Vi gick ut på ridbanan. Redan efter en timme hade jag en drös med intresserade människor. Jag ställer mig alltid frågan: Hur bra är han? Han har liksom den där knäppgenen som behövs för att kunna bli riktigt bra. Det är också den som gjort honom så svår. Idag gjorde jag iordning ett hinder som han fick hoppa på lina. Jag filmade också, men det blev sisådär kvalitet. Han har en hjärna när det kommer till att hoppa. Han är försiktig. Han är tuff och modig. Han har alla fysiska förutsättningar. Han är liksom egentligen grymt bra. Precis sådär knepig som jag älskar att hästar kan vara. Han passar mig som handen i handsken. Varför ska andra bestämma NÄR jag ska rida min häst? Min kropp är fucked up. Jag orkar inte längre sitta och ha ont bara för att jag ska träna för att pressa mig att hoppa högre och högre. Jag är nöjd med att göra ett jävligt bra grundarbete. Rida en 1m, 1,10 ibland. Det är mitt val. Simon ger mig glädje och utmaningar. Han är rolig. Han är en stjärna. 

Idag hängde jag på honom. Han var klockren. Vi har pratat om det här med att jag ska rida och jag har förklarat läget. Han måste vara snäll med mig. Han var snäll med mig. Han beter sig som en gammal häst. Jag hade kunnat hoppa upp helt, men jag var helt själv i stallet. Lite säkerhet måste man tänka på. Det räcker med att jag iförd gympadojjor hängde och skrittade på honom. Haha! Han är cool. Jag vet varför de här knäppskallarna kommer till mig. Jag behöver dem och de behöver mig. 

Simon var så nöjd efter passet. Han tyckte att han var värd en godis. Han var lika mysig som Ante brukar vara. Nä, jag tror på Simon. Jag har haft sådana här hästar förut. Jag måste bara lära mig att göra saker på mitt sätt, oavsett vad andra tycker. Man ska ha häst på det sätt som man tycker om. 

Här lade jag ut filmer. 

https://m.youtube.com/watch?v=4bbIc1XB1SM

https://m.youtube.com/watch?v=D46CBx-ojYU

Tyvärr trampade han av sig en sko illa. Jag hoppas hovslagaren kan komma imorgon redan. Kan han inte komma innan onsdag åker jag in till kliniken och fixar tappskon. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela