Real Time Analytics

Livet På En Kant

Det lönar sig att vara generös

Publicerad 2015-05-20 23:21:46 i Attraktionslagen,

Tidigare idag gav jag bort en kasse med mat till en kvinna. Hon berättade ett livsöde som fick mig omgående att känna mig tacksam för allt jag har. Iaf kom maten som jag annars slängt till användning och det gör mig glad. Jag hatar att slänga mat. Hon hade säkert ont om mat såhär de sista dagarna före lön. 

Själv fick jag något tillbaka. På kvällskvisten lyckades jag återhämta mig såpass att jag kunde ta mig till min vän som skulle fixa håret. Det blev toksnyggt. Igår efterlyste jag en del till laddaren till min dator. Först ville personen ha betalt, men jag sa att ju skulle kunna åka till Karesuando för att fixa en laddare. Det slutade med att han gav mig den. 

Slutet gott allting gott!
Det krävs verkligen lite för att göra en annan människa glad. Du borde pröva!

What you give is what you get stämmer verkligen. 

Kommentarer

Postat av: thankyouformagic

Publicerad 2015-05-21 06:57:53

Ja tänk om vi människor skulle bli både bättre på att ge och ta emot :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela