Real Time Analytics

Livet På En Kant

Kom ihåg glöm inte!

Publicerad 2015-03-18 09:55:52 i Vanlig vardag,

Blir ni irriterade över att människor glömmer trots de eviga lapparna med glöm inte-instruktioner? Skyll er själva! Det är enkelt och simpelt. Hjärnan registrerar inte inte. Alltså det undermedvetna uppfattar aldrig inte-t. I praktiken uppmanar du alltså dina med människor att just glömma det du ber dem om. Hänger du med? 
Skriver du: glöm inte att stänga dörren!
Läser hjärna : glöm att stänga dörren!

Hur ska du då lösa problemet?
Simpelt! Skriv det du VILL att de ska göra: kom ihåg att stänga dörren! 
Erkänn att det dessutom är trevligare eftersom det uppfattas som en uppmaning och glöm ej mer uppfattas som en order. Enkelt och simpelt! Testa själv och se vad du får för resultat. Personligen känner jag nästan hur jag ser mig om efter dörren jag ska stänga när jag ska komma ihåg. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela