Real Time Analytics

Livet På En Kant

Denna gratisversion av världen!

Publicerad 2015-04-08 14:37:43 i Vanlig vardag,

Jag brukar ibland kalla en generation för generation gratis. Ni vet, det är väl vi 80-talister som vill(ville) ha allt gratis. Generationen sträcker sig även en bit in på 90-talet, sedan vet jag inte hur resten är. Gratis är iaf den nya tiden och nu har jag kommit in till en punkt där jag vill ha något gratis. Iaf till en början.
 
Det är svårt!
Enda skillnaden mellan mig och de som vill ha saker helt gratis är att jag har en ide. En jävligt bra sådan. Jag vet hur man kan skapa den och jag  vet hur den bör se ut. Den finns en liten version av det hela som jag har prövat och den är faktiskt riktigt dålig ur många hänseenden. Jag behöver någon som sitter på kapa

1. Jag behöver hitta någon som har resurserna att skapa det jag vill ha.
2. Jag behöver få denna någon att förstå hur den ska tjäna på att ska detta åt mig - nästan gratis.
3. Jag behöver få den här personen att förstå potentialen i min ide och hur stor den kan bli för den parten och hur stort det kan bli. För mig är den bara ett verktyg till att göra min grej 
4. Jag behöver få personen att förstå hur viktigt den här saken skapas utifrån vad jag vill ha och behöver.
 
5. Jag ska väl lyckas med att få till det här också.
 
 
Ja, jag ska nu joina mig med generation (nästan) gratis! Önska mig lycka till att gå med i "klubben".

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela