Real Time Analytics

Livet På En Kant

Gjort egen nyttig choklad! (vid stora mängder kommer du att gå ned i vikt)

Publicerad 2014-10-06 20:41:00 i Vanlig vardag,

Jag har fått nya cravings, min egen NYTTIGA choklad. Den är så simpel att göra att det nästan är löjligt och i förhållande till köpe-choklad är den så galet god. 
 
Den är inte svårare än receptet som följer
 
Lika delar kakao och kokosolja, smaksätt med lite honung. Den lägger sig på botten när man gjort chokladen och gör att chokladen får lite olika smak beroende på var man äter. 
 
Nästa steg för mig kommer att bli att smaksätta med lite mint, apelsin eller annat gott. Jag kan tänka mig att en del nötter är gott att ha i också.
 
Du måste dock vara lite försiktig med hur mycket du äter. För mycket kokosolja gör att du kan få akut viktnedgång!
Läs mer här: http://www.kostdemokrati.se/midi/2012/07/16/kokosolja-har-helt-otroliga-naringsvarden-och-farmakologiska-mojligheter/

Snacka om drömchoklad!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela