Real Time Analytics

Livet På En Kant

De senaste månaderna - en resa i mitt liv

Publicerad 2014-10-18 23:55:52 i Vanlig vardag,

De senaste månaderna har varit en intressant resa ur många perspektiv. Jag har lärt mig mer om mig själv och om andra än jag lärt mig på väldigt många "vanliga" år. Det har varit intressant. Om man skulle tänka livet som att man hade en stor expedithylla från IKEA där alla människor i ens liv fick plats, skulle jag vid det här laget flytta runt väldigt många. 
 
En sak som ALLTID är viktig att komma ihåg är att hur andra människor beter sig mot dig handlar alltid om de själva. När någon beter sig illa eller konstigt, handlar det verkligen om deras problem, inte om vem du är. Det är viktigt att komma ihåg detta för oftast frågar vi oss vad vi gjort fel.
 
Jag valde att göra denna resa för att jag bokstavligen höll på att gå under i mitt eget liv. Det hade börjat långt tidigare och jag skulle ha satt stopp tidigare, men allt har sin tid. Det intressanta är ju hur andra har valt att se på mig. För mig, som sitter på sanningen om mig själv, kommer många utropstecken och frågetecken, och jag verkligen undrar. Till mångt och mycket vet jag hur en del saker förhåller sig och det är liksom ingen nyhet.
 
Jag har också lärt mig mycket om andra människor och jag har träffat massor med intressanta personer under denna resa, som faktiskt inte är slut än, ni vet bara väldigt lite i förhållande till mig.
 
Nu ska jag sova, imorgon blir det jobb och jag har varken tid eller energi att lägga på andra människor just nu. Imorgon blir det mitt älsklingsjobb där jag har fått löneförhöjning 5 gånger under ett år, utan förhandling.
 
Det kommer att bli en spännande och intressant framtid de närmaste dagarna och veckorna iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela