Real Time Analytics

Livet På En Kant

Vad får människor ut av att göra andra ledsna?

Publicerad 2014-05-03 09:43:27 i Vanlig vardag,

Jag undrar faktiskt ganska ofta vad människor får ut på att göra andra ledsna. Personligen mår jag mer dåligt själv i slutändan vilket har lett till att jag aldrig gör sådana saker, inte medvetet iaf. Eftersom vi delar på denna värld blir det ändå så att vi ibland delar åsikt och det i sin tur kan leda till att man blir sårad eller ledsen på ett eller annat sätt.
Igår fick jag mig en riktig käftsmäll av någon som talade om hur jävla dum i huvudet jag var som nu sagt upp stallet och ska flytta. Jag blev seriöst ledsen, men detta ledde enbart till - bye bye fd vän! Jag bestämde mig för typ en vecka sedan att bara lägga energi och fokusera på de som är med i detta. Resten får stå på läktaren och titta på. Jag har liksom inget över just nu till de som inte lax stötta och blicka framåt.

Kommentarer

Postat av: Eve

Publicerad 2014-05-04 10:02:25

En del människor skräms av stora förändringar och kan inte se möjligheter i sådana. De flesta vill stanna kvar i det som känns tryggt. Dom som vågar blir rika på lärdomar, upplevelser och blir mer ödmjuka inför andra.

Andra människor är bara avundsjuka.

Sedan finns det den delen av människor som reagerar så som du beskriver för dom vågar inte säga det dom egentligen menar: Jag kommer sakna dig och jag blir arg för att det känns som du lämnar mig.

Vilken kategori av människor just den personen som sårade dig tillhör vet inte jag. Men det är värt att tänka på.

Jag tycker bara det ska bli spännande att följa dig! Jag tycker du är modig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Livet På En Kant

Bloggen handlar om mina sjuka idéer och konstiga tankar. Min fritid avhandlar jag med mina hästar och Vson. Ibland gästbloggar Vson. Jag är inte normal, men det är bara att läsa några inlägg så har du snart fattat konceptet.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela